Swinhove

De Swinhove Groep is biedt persoonlijke verzorging, verpleging, revalideren of zorg aan huis voor ouderen. Met vijf locaties en de thuiszorg zijn er zeshonderd medewerkers en nog eens ruim zeshonderd vrijwilligers, vakantiekrachten en stagiaires. Dat vraagt om een groot en betrouwbaar communicatienetwerk.

Swinhove Groep | RedBinky

Corine den Dekker, hoofd vastgoed en gebouwmanagement.

Ze zijn een betrouwbare partij die netjes werkt en altijd meedenkt in een oplossing die past bij de klant.

” 

het begin

Kennis en knowhow

Op locaties van De Swinhove Groep had men te maken met zorgoproepen die niet doorkwamen. Maar het kan niet zo zijn dat er een zorgoproep gedaan wordt en er niemand komt opdagen. Een upgrade van het netwerk was nodig, waarbij WiFi door alle locaties gelijk getrokken moest worden. Corine: “Binnen de Swinhove Groep was er geen kennis en knowhow aanwezig op gebied van telecom/telefonie en op het gebied van netwerkbeheer op de locaties. Deze expertise heeft de Swinhove Groep bij Redbinky ingehuurd.”

Allerlei leveranciers

De Swinhove Groep werkte samen met allerlei leveranciers, wat ervoor zorgde dat het netwerk verstrooid en versplinterd was. Zo’n situatie maakt het mogelijk dat je in geval van storing niet weet wie je moet bellen. Of erger nog, dat leveranciers naar elkaar wijzen, wat het oplossen van problemen niet bevordert. Corine geeft aan dat Redbinky zich hier onderscheidt: “Redbinky kijkt breder naar mogelijkheden, waarbij andere leveranciers zich meer ‘beperken’ tot het eigen product.”

Aanpak

Een overzichtelijke keten

Corine vertelt: “Aan het begin van de samenwerking is er een schema gemaakt van het complete communicatienetwerk. Door het inzichtelijk te maken in een schema begrijpen ook niet technische mensen hoe de systemen aan elkaar gekoppeld zijn en kunnen er juiste keuzes gemaakt worden bij veranderingen of aanpassingen.” Een kleine groep leveranciers is daarop geselecteerd om te zorgen dat de keten klein en het netwerk betrouwbaar gehouden kan worden. Vervolgens werden de risico’s in kaart gebracht en zwakheden in het netwerk weggehaald. En hoewel helemaal geen dode punten hebben onmogelijk is, zijn ze wel allemaal bekend. Er is bijvoorbeeld geen verbinding in de lift, maar dit is geen probleem als iedereen daarvan op de hoogte is.
 

Van A tot Z

Redbinky heeft samen met de gekozen leveranciers het plaatje van A tot Z verzorgd. Corine: “Een goed voorbeeld is dat alle bekabeling is nagelopen, weggewerkt, gelabeld en overzichtelijk gemaakt. Het effect hiervan is dat bij een storing direct duidelijk is welke kabel er gevolgd dient te worden om het probleem aan te pakken. Dit is een investering die uiteindelijk heel efficiënt werk oplevert en kosten bespaard.”

Swinhove Groep gebouw | RedBinky
Swinhove Groep APC| RedBinky
Swinhove Groep kabels | RedBinky

Resultaat

Meegroeien

De samenwerking verloopt boven verwachting. Corine: “De samenwerking gaat soepel en het werk wordt netjes uitgevoerd en opgeleverd”. Ze vervolgt: “het sterkste vinden wij dat ze proactief expertise delen, gevraagd en ongevraagd. Samen met ons zoeken ze de beste en meest betaalbare oplossing”.

De toekomst

Redbinky is eigenlijk het technisch geweten van de Swinhove Groep. Wij zijn daarom nu altijd aanwezig als er belangrijke IT-vragen of trainingen zijn en ICT-medewerkers bellen ons omdat wij het complete plaatje zien. De insteek van de samenwerking voor de komende jaren is om de Swinhove Groep zaken meer en meer in eigen beheer kunnen doen. Corine zegt daarover: “Handig daarbij is dat ze alles duidelijk uit weten te leggen, zodat ook niet technische mensen begrijpen wat de oplossing is.”

Andere cases

Voor deze klanten hebben we onze slimste communicatietechnieken ingezet

Met redbinky krijg je

Benieuwd hoe Redbinky jouw leven makkelijker kan maken?